7ZOBRAZENÍ

Čínské, italské či indické rychlé občerstvení jsou dnes v kdejakém britském městečkua zlaté brány z loga McDonalds tu ční na leckterém nároží.
Avšak podle nové studie se ukazuje, že i zde panuje v Británii tradice.
Tradiční "fish and chips", tedy smaženou rybu s hranolky "přes ulici", si loni koupilo více lidí, než cokoli jiného, co rozmanitý britský trh nabízí.

Ryba s hranolky je jediná, která se dostala k více než polovině britské populace. Na 46 procent lidí bylo na jídle v restauraci nebo hospodě, 45 procent navštívilo čínské občerstvení
či restauraci a pizza se dostala na hranici 35 procent. Až za ní jsou ve studii společnosti pro průzkum trhu Mintel indické restaurace a rychlá občerstvení s 31 procenty.
Všechna tato čísla ale zároveň potvrzují popularitu cizích kuchyní v Británii. Na 70 procent Britů říká, že si rádo dá na zub něco exotického, zatímco ve Španělsku vyslovilo zájem o
zahraniční kuchyně 29 procent dotázaných, ve Francii 59 procent a v Německu 64 procenta.
"Je stejně populární, jako byla vždycky," potvrzuje výsadní postavení smažené ryby Mo Harrisová z Finneganova rybího baru na jihu Walesu, který je letos nejlepší rybí restaurací v Británii."

Pokud je nějaká změna, tak ta obliba spíše roste." Ať už firmy v tomto oboru nabízejí cokoli, o příjmy se zřejmě
bát nemusejí. Podle Mintelu Britové každoročně v restauracích, bufetech a stáncích utratí přes 25 miliard liber (více než bilion
korun). Podle statistického průměru zaplatí prý každý Brit za rok 1250 liber za jídlo mimo domov, i když zdejší obyvatelé výrazně
dávají přednost podnikům, kde se najedí pod deset liber (méně než 500 korun).